In Gesprek

600_foto_vierkant.png

 

Beste lezer:

Onlangs was ik in gesprek met een van onze klanten en onze nieuwste medewerker. Dit gesprek raakte precies de essentie van waarom ik, en wij als RIDA-medewerkers, dagelijks vol enthousiasme ons werk doen voor al onze klanten, en voor elkaar. Ik stel u graag voor: Peter de Smet, trotse eigenaar van de Kia Niro en Angeliek van Waterschoot, sinds januari dit jaar mijn steun en toeverlaat op de receptie.  

 

Angeliek: ik werk hier nog geen jaar maar wat ik hier al gauw door had was dat er bij mijn nieuwe bedrijf echt gewerkt wordt aan een goede relatie met zowel de klant als onderling met de collega’s. Ik heb gezien hoe vertrouwen tot een goede relatie leidt, en geniet er echt van om voor ieder mijn uiterste best te doen: je krijgt er zoveel voor terug. Daar sprak meneer De Smet (hoho, niks “meneer” Angeliek, zeg maar Peter!) me over aan: hoe hij de dienstverlening van onze garage ervaart. Al die jaren dat hij al klant is. Ik bedacht dat het leuk zou zijn om dat te delen in onze nieuwsbrief. En dat vonden meneer Peter en Patrick een goed idee. Ik heb daarom gauw wat lekkers geregeld voor bij de koffie. Want zo ben ik dan ook wel weer. 

Peter: ja dat is kenmerkend voor deze garage: gastvrij en hulpvaardig. En vakmensen met passie. Ik rij best veel, ga dan graag vissen dus is het belangrijk dat mijn hengel er goed in past. Maar dat weten ze intussen wel hier. Mijn vrouw vist ook, en als ik met mijn hengel de showroom binnen stap dan weet Dennis: het gaat gebeuren! We gaan inruilen.   Ik ken al het personeel en iedereen kent mij. Mijn vrouw heeft ook een belangrijke stem in de aankoop van de auto: de kleur. Dat vindt zij dan weer belangrijk, ik snap dat niet maar dat zal een vrouwending zijn, haha. En de euro’s, laat ik maar eerlijk zijn. En ja, de hengel he, want zij vist ook, wij doen alles samen. Als ik moet fluiten bij de voetbal ga ik ook niet na afloop de kantine in, nee dan drink ik thuis met mijn vrouw samen wat. Zo weet ik dat ik op tijd thuis ben, heb ik nooit gezeur thuis.

Maar om terug te komen op de garage: pas als je een probleem hebt komt het uit of je bij de goeie mensen bent. Zo maakten we eens mee dat we op vakantie gingen en we voor vertrek opmerkten dat het raam niet meer openging. Mijn vrouw was lichtelijk in paniek want wij wilden al vroeg door om op de camping van het goede weer te genieten. Helaas was de garage gesloten, het was weekend; echter besloot ik toch even naar het terrein te gaan waar de eigenaar van de zaak woont. Ko deed open en stond gelijk klaar om de auto te repareren. Gewoon simpel: direct actie, geen gemaar. Mijn vrouw en ik konden alsnog vroeg en veilig op pad. Dit is voor ons de kers op taart, dit is voor mij Rida.

Patrick: Peter voor ons spreekt dat voor zich. Als men bij ons is om veel geld uit te geven voor een andere auto dan zijn we er. Maar als er wat aan het handje is met de auto dan kunnen we het verschil maken: ons hele team staat daarvoor. Dat hebben wij als team en met onze klanten in al die jaren zo opgebouwd en daar ben ik trots op. Daar werken we elke dag vol enthousiasme aan. En zie hier het resultaat. Leuk dat je dat met ons wilde delen Peter. Wij hopen dat nog vele jaren en nog vele auto’s samen zo te mogen doen.

Angeliek: Peter zijn er nou volgens jou nog zaken waar we kunnen verbeteren, want jij kent ons zo goed, jij zou dat kunnen weten?

Peter: nou………..Ja! 1 puntje: mijn Kia Niro verbruikt op de cruise control 5.2 l/100km en met het voetje rij ik altijd, altijd 4.1-4.2! Dus als daar wat aan te doen is? 

Patrick: dat zegt vooral iets over jouw chauffeurskwaliteiten Peter. Ik geloof erin dat mensen het verschil maken, en niet de apparatuur. Dat heb jij hiermee overtuigend bewezen.  Maar zonder gekheid: je moet proberen elke dag een beetje beter te zijn, en daar staan we voor. Al 50 jaar. 

Een kop koffie later waren we weer lekker aan de slag. Graag tot een volgende keer.

 

300_img_0406.jpg

 

Groeten,

 

Patrick van de Vijver

Aftersales manager